Saturday, July 22, 2017

10 TIPS ΓΙΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΕΡΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

 

 

    Σήμερα το θέμα μας είναι διαφορετικό από τα προηγούμενα posts. Όλοι παραπονιόμαστε πόσα πολλα πράγματα έχουμε και πόσο λίγο χρόνο διαθέτουμε οχι μπονο γι αυτά αλλά και για τον εαυτό μας. Ποιός δεν έχει σκεφτεί η μέρα να αποτελείται απο 48 ώρες αντι τις 24! Αν και πιστεύω ούτε αυτό θα μας έφτανε αν δεν έχουμε σωστή οργάνωση της μέρας/ βδομάδας/ του χρόνου μας.

     Εδώ σας γράφω 10 μυστικά για την καλύτερη οργάνωση και αξιοποίηση του χρόνου, ώστε να κρατάμε ισορροπίες, να δουλεύουμε αποδοτικότερα και να αφιερώνουμε και χρόνο στους αγαπημένους μας και στον εαυτό μας.

  


1- Βάλτε στόχους για την ημέρα, την εβδομάδα, τον μήνα και τον χρόνο. Προγραμματίστε την ημέρα από το προηγούμενο βράδυ ή αφιερώστε 30 λεπτά το πρωί αφού ξυπνήσετε. Επίσης οργανώστε το πρόγραμμα της εβδομάδας από το βράδυ της Κυριακής. 

2- Γράψτε τα πάντα όλα, τις ιδέες σας, τις σκέψεις σας, τις αναμνήσεις σας και οτι άλλο θέλετε. Δεν υπάρχει περίπτωση να τα θυμάστε όλα, γι αυτό σημειώστε τα για να μην έχετε το άγχος της μνήμης. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ημερολόγιο, ατζεντα, εφαρμογές του κινητού/ταμπλετ/υπολογιστή ή να φτιάξετε το περίφημο Bullet Journal. Αλλα μην ξεχνατε να τα συγχρινίζετε όλα μεταξύ του.

3- Smarter, not harder! Δουλέψτε έξυπνα, όχι υπερβολικά. Κατηγοριοποιήστε τις δουλειές σας, βάλτε προτεραιότητες και μην ξεχνάτε ό,τι δεν χρειάζεται όλα να γίνουν εκείνη την στιγμή ή την ημέρα!

4- Υιοθετήστε μια πρωϊνή και μια βραδυνή ρουτίνα. Η πρωϊνή να σας προετιμάζει για την ημέρα, πχ ένα καλό πρωϊνό, γυμναστική, έλεγχος mail κτλ, και η βραδυνή να σας ξεκουράζει και να σας αποφορτίζει, π.χ. διαβασμα ενός λογοτεχνικού βιβλίου, αφαίρεση μακιγιάζ κτλ

5- Την ώρα που εργάζεστε ή ασχολείστε με κάτι κλείστε οτι σας αποσπά την προσοχή, τηλεόραση, ιντερνετ, κινητο... Προσπαθήστε να μείνετε συγκεντρωμενοι πάνω σ αυτό που κανετε.

6- Κάθε μέρα βάλτε στόχο τουλαχιστον τον ίδιο αριθμό υποχρεώσεων που πρέπει να κάνετε. Αυτό εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις ασχολίες σας. Για παράδειγμα αν μια δουλειά κρατάει τουλαχιστον 2 ώρες, δε μπορείτε να βάλετε 10-15 to-dos.

7- Μην φορτώνετε υπερβολικά το πρόγραμμά σας. Μην αφιερώνεται 100% της ημέρας σας σε υποχρεώσεις. Αφήστε λίγο χρόνο και για τον εαυτό σας, όπως επίσης και περιθώριο να κάνετε μικρά διαλείμματα ενδιάμεσα.

8- Keep it simple! Μην προσπαθείτε να είστε τελειομανής, δε χρειάζεται όλες οι δουλειές να γίνουν τέλεια.  Το κυριότερο όμως είναι να μάθετε να λέτε ΟΧΙ!

9- Τακτοποιήστε τη ζωή σας, το γραφείο σας, το δωμάτιό σας, το σπίτι σας. Θα νιώθετε απελευθερωμένοι και θα συγκεντρώνεστε πιο εύκολα σ αυτό που κάνετε.

10- Ξεκινήστε με την πιο άχαρη υποχρέωση. Θα έχετε περισσότερο κουράγιο να προχωρίσετε στα ευχάριστα.



EXTRA TIP:  Όποια δουλειά πρόκειται να κρατήσει λιγότερο από 1 λεπτό, μην την καθυστερείτε, κάντε την εκείνη τη στιγμή, όπως το στρώσιμο κρεβατιού ή το πλύσιμο του πιάτου.
ΧΟΧΟΧ
Α.Ρ




No comments:

Post a Comment